erhan güleryüz, anılar, ve çözümsüzlük


eski bir hayvan cildi buldum evde, onu karıştırıyorum. sayfaların birinde erhan güleryüz' le karşılaştım, karşılıklı bakıştık. erhan güleryüz - bilmeyenler için söylüyorum - ayna grubunun vokalisti ve gitaristidir. aynı zamanda "meçhul şarkıcı" olarak da bilinir daha eskileri hatırlayanlar için. 7 / 24 gözlüklüdür.

ayna grubundan nefret etmek, o sahil klipleri göz ününe geldikçe tebessüm etmek her ne kadar farz olsa da şu var; erhan abim iyi müzisyendir. yanındaki cemil' i neden gruba aldığını bilmiyorum. gitar çalmayı bilmediği halde bütün ayna kliplerinde elinde gitarla komik pozlar veren cemil' in aksine erhan güleryüz standart üstü gitar çalan, müzikten anlayan, ve beste yapmayı bilen bir adamdı. ayna deyince yüzümü ekşitiyorum ama erhan güleryüz deyince saygı ve sempati duyuyorum. benim jenerasyonumun çoğu için bu böyledir heralde. standart dinleyicisi haricinde erhan güleryüz için böyle farklı bir kesime de saygı uyandırabilmek de bir şeydir diyorum.

bir de kişisel anımız var erhan güleryüzle, izmir günlerinden kalma. izmirde son günlerim, bayan f. ye aşığım, ama aramızda engeller var. sırf ondan kaçmak için başka bir kızla beraberim, kız beni inciraltı sahiline çağırıyor, ayna konserine. onlar o zaman hala yurttalar, bense yurttan yeni bucaya eve çıkmışım. konsere gittim, beraber olduğum kız yanımda, bayan f. de geldi sonradan. acaip bir üçgenin en rahatsız öğesi durumunda kaldım. bir yandan da erhan güleryüz şarkısını söylüyor, cemil yine eline gitar almış çalamıyor. halimi düşünün

fakat gece sonunda teatral bir son yaşandı, bayan f. ağlayarak bana sarıldı, uzun uzun gözlerime baktı ve vedalaştık. onu son görüşümdü bu. o da beni seviyordu evet, ama demiştim ya aramızda engeller..

üstadın dediği gibi, "hep kazanırsın, ey çözümsüzlük!"

0 yorum: